tirsdag den 9. juli 2013

"Tante"børn


Efter endt strikning var der brug for at få det spændt ud.
Jeg har før sovet på sofaen af den grund, men...

Ih, engle vrimler frem på jord i disse uger! Et lille kig på facebook afslører at 4-5 af mine facebook-venner har fået nye små de sidste par uger. Selvom det efter sigende er det laveste fødselstal siden 1983, så har jeg da aldrig set mage.
Nå ja, det hænger jo nok sammen med at jeg selv hører til i de små firser-årgange og dermed kender RIGTIG mange i den fødedygtige alder.

...denne gang fik jeg hjælp af vores fantastisk bonusfar
der havde en gammel topmadras liggende.
På billedet er svøbet spændt op med et utal af nåle...

Det er ikke alle omtalte facebook-venner der får special-lavede gaver i anledning af fødslen, men en af dem der er så heldige, er gift med min svogers bror - og dertil veninde af begge mine søstre (og mig selv). Denne veninde har udtalt ønske om at jeg ville strikke et babysvøb til hendes datter (the baby formerly known as Anastasia Leonora) sådan som jeg gjorde da søster Anne fik Loppen sidste år.

For at der alligevel skulle være lidt forskel på folk, valgte jeg dog at lade være med at strikke prinsesvøbet denne gang. I stedet blev det til dette smukke svøb med hjerter i en sart lyngfarvet udgave af lanett fra Sandness Garn (arwetta, som opskriften egentlig er lavet til, reserverer jeg til endnu et prinsesvøb der indtil videre holder pause i en dertil beregnet taske).

Mønsteret til dette svøb skulle vise sig at være anderledes drilsk end prinsesvøbet, men til gengæld var der ikke andet syarbejde end at enderne skulle hæftes.

Nu håber jeg at det fine svøb kan holde baby varm i vinterkulden - og kan svale hende i sommervarmen.


Da først svøbet slap for den sikkert noget stikkende fornemmelse,
kom mønsteret virkelig til sin ret - med hjerter, kornaks og det hele.



- Line




Ingen kommentarer:

Send en kommentar