mandag den 4. maj 2015

Påvl, Ulf og Didrik

Dukkerne er håndlavet af Line L efter design og mønster af Lalylala Handmade.

Jeg er lidt (læs meget) vild med Lalylalas hæklede dukker, og gik i lang tid og overvejede om jeg ville betale for opskrifterne - det endte jeg så med at gøre.


Jeg startede med Paul the Toadstool, og omdøbte ham hurtigt til Påvl, med skør tanke på PÅVL-opgaverne i historieundervisningen (problem, årsag, virkning, løsning).
Han var faktisk en fornøjelse at lave og det tog kun en uges tid. Jeg fik brugt noget mere af det garn som jeg har fået af mormor for mange år siden. Strømpegarn fra Mayflower og et mærke der vist ikke findes mere, hæklet på nål nr. 2½ (for jeg hækler vist forholdsvist stramt). Hovedet er hæklet i Arwetta som var den mest hudfarvede jeg kunne finde.

Opskriften var let at følge, så det skal i hvert fald ikke være en begrundelse for ikke at investere. Og lige præcis Paul er oversat til dansk. I opskriften står at den skal måle ca. 27 cm, og det passer meget godt.

Lige da den var blevet færdig, kom Britt med mand og Lillefis til kiksekage. Lillefisen kunne vist godt lide Påvl.







Næste projekt var dragen Dirk, som også er omdøbt. Jeg synes at Didrik lyder mere dansk. Han er lidt mindre end Påvl fordi garnet var en lille smule finere (Bolette fra Stof2000). Men også han var let at lave. Så meget mere fordi der ikke var farveskift der skulle skjules:)
Halstørklædet er strikket i Mormors røde strømpegarn.





Endelig kom så turen til lammet Lupo. Herligt navn til et lam, og han har fået navnet Ulf på dansk. Han tog lang tid at lave - det der boblehækleri er besværligt - og han blev noget større end de to andre.
En anden gang vil jeg forsøge mig med at lave færre omgange på kroppen, bruge en mindre nål- og så selvfølgelig passe hovedet til. Så får jeg måske et lam i samme størrelse som de andre to.

Nu ligger de alle tre i min nye kobberfarvede kurv og venter på at der kommer nogen og leger med dem.


 - Line









Ingen kommentarer:

Send en kommentar