søndag den 29. november 2015

Kender I den om Rudolf?

Rudolf er strikket efter en opskrift i Seje Huer til Små Monstre, og den er bare så fin. Den blev færdig for nogle uger siden, og 54 har fået den - med tilhørende handsker.



Inden jeg gik i gang med Rudolf, havde Musen set bogen og fået at vide hvad jeg ville lave til den lille, og da jeg så hendes ansigt, kunne jeg bare se at hun også gerne ville have et sæt. Hun valgte så ræven.
Huen er strikket efter opskriften fra samme bog - dog med 8 m mere end den største udgave. Musen er jo seks år gammel, ikke tre. Halstørklædet er strikket helt efter opskriften, mens handskerne også i dette tilfælde er strikket efter denne opskrift fra Drops.


Nå, og hvis Musen skulle have, så skulle Loppen jo også . Den var svær, syntes jeg. Der er mange søde opskrifter i bogen, men ikke rigtig nogen til sådan en lille pige som Loppen - det skulle ikke være for nuttet, ej heller til drenge.
Det endte med at jeg improviserede - en elefanthue fra bogen blev udstyret med påfuglefjer (hæklet i strømpegarn).

Garnet som er brugt i bogen, havde jeg noget besvær med at finde. I stedet endte jeg med at bruge Drops Nepal, en blød alpakka-blanding der er rar at arbejde med og ikke kradser (medmindre man er særligt sart). Den angivne pindestørrelse (3,25) i bogen passede slet ikke, så jeg var helt oppe på 4,5-5 for at ramme strikkefastheden.

Jeg synes at det er helt fantastisk at der findes refleksgarn! Særligt når det er mine små øjesten det handler om, så derfor er der i alle delene til alle tre piger elementer med refleksgarn. Det ses lidt når det er lyst, som sådan nogle grå nistre i arbejdet, men træder meget klart igennem når det er mørkt - så smart.

- Line

Ingen kommentarer:

Send en kommentar