onsdag den 13. august 2014

Lille frøken Himmelblå og hendes endnu mindre kusine

Jeg har STADIG masser af garnrester. Nogle af dem for store til at smide ud, men for små til at få noget fornuftigt ud af. Og så har jeg tre små, dejlige niecer.

Et tidligere indlæg har handlet om kongeriger og prinsessesvøb. Dem har jeg lavet nogle stykker af og hver gang fået garn til overs.
Det ene er strikket i farve 6501 og det andet, det til Loppen, i farve 4312 i det helt fantastisk lækre Lanett fra Sandnes. 4312 fås stadig hvorimod den lyse blå 6501 er udgået, hmm... alligevel lykkedes det mig at finde en webshop der havde noget af det.







Til Loppen har jeg så strikket en kjole der matcher hendes øjne helt perfekt (og Anne kunne bekræfte det) efter et mønster der egentlig er til et bomuldsgarn. Den kan findes her.
Den var sjov at strikke fordi der var mange forskellige mønstre i den. Og jeg havde 1½ nøgle da jeg startede, købte to nøgler à 50 gr og har nu ½ nøgle tilbage.







Med plads til at vokse i har jeg strikket en kjole str. 1 år til Lillefisen (det kalder hendes mor hende altså!) på 8 mdr. - der er lille af sin alder efter et mønster i dette udgåede hæfte. Blot med en lille ændring idet jeg efter den øverste bort satte arbejdet på en rundpind resten af vejen, og at jeg, i stedet for at strikke knaphuller, hæklede rundt og lavede løkker til knapperne i stedet.

Og her virkede oprydningen, den lille krusedulle er hvad der var tilbage!





- Line

Ingen kommentarer:

Send en kommentar