mandag den 1. september 2014

Kort nyt

De sidste dage i august har vi masser af fødselsdage i familien: tre på to dage. Det betyder selvfølgelig, at der skal laves fødselsdagskort, og som sagt så gjort.

Line og vores stedfar deler fødselsdag, og her er de to kort til den dag. Billedet er desværre ikke så godt, for det blev taget i al hast, lige inden jeg skulle ud af døren.

Jeg forsøger altid at have i tankerne, at kortet gerne må passe til modtageren, men det er ofte ret svært, når de er til mænd. Det endte med en festlig flagranke af små trekanter, som er løseligt limet på kortet og så syet fast med en søm på symaskinen. Stempelbogstaver er helt uundværlige, og så er washi-/maskingtape bare godt til kanter.

Lines var lidt nemmere, for gaven havde lidt fugletema, og yndlingsfarven er blå. Papiret med fuglene er oven i købet tidligere brugt til en gave til hende, så det er meget passende. Dette kort er så pyntet med stempler, bånd og et aflangt klistermærke.


Til Annes mus havde jeg to ideer oppe og vende. Jeg gav hende et smykkeskrin med musik og ballerina, som var pyntet med alfer. Derfor var det egentlig ret oplagt med et kort med de der fine gammeldags alfeglansbilleder, og dem har jeg tonsvis liggende af. Men jeg havde en ide til et kort med Mickey Mouse, og han er musens store helt. Det endte med det sidste, for kort med alfer kan man altid lave.

Femtallet med hatten på er klippet ud i filt og limet på pap, som er klippet til i formen. Derefter er det sat på kortet med klæbepuder. Stofbåndene foroven og forneden er sat fast med dobbeltklæbende klisterbånd.


Når nu jeg var i gang med Mickey Mouse, så endte indpakningen også med at være inspireret af ham - men det skal man vist have at vide, for at kunne se det.


- Britt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar