mandag den 24. juni 2013

Lidt mindre kreativ

Ja, det er altså mig for tiden. Jeg er SÅ fuld af beundring for mine to ældre søstre, men lige for tiden er jeg bare ikke med på det aktivitetsniveau. Energiniveau i bund og jobtravlhed i top (findes det ord egentlig?) er ikke så godt for ens aktivitetsniveau, når først man er kommet hjem...

MEN! Så er det godt, at vi ikke kun har planlagt, at det her skal handle om håndarbejde og kreativitet!

For når det man har lyst til, når man smider sig på sofaen efter aftensmaden, for først at rejse sig igen til sengetid, er at surfe rundt på nettet, så finder man så mange ting, som man liiiige kunne bruge i hjemmet.

Jeg er en stor fan af retrostilen - som i indretning med skelen til 60'erne og danske designklassikere. Desværre er gemalen ikke så nem at danse med, når det kommer til den slags. Han er konservativ, og her taler vi ikke kun politik. For eksempel har vi en langvarig og endnu ikke afsluttet diskussion om Strandmon-stolen fra IKEA, som har stået ret højt på min ønskeseddel, siden jeg næsten faldt i søvn i den, en dag jeg var i IKEA.

Ja, den er måske lidt speciel, men jeg har lige det rigtige sted til den, som ville blive et perfekt lille læsehjørne.
Gemalen er godt nok enig i, at man sidder godt i den, men jeg har stadig ikke fået lov at købe den. Og desværre har han jo altså nok vetoret på større ting i indretningen.

Så er der jo også de mindre ting i indretningen, og der spørger jeg faktisk sjældent om "lov", før jeg kaster mig ud i tingene. Jeg har en mindre samling trædyr, og den er virkelig mindre, for den består indtil videre kun af tre styks - en Kay Bojesen abe (som vi fik for snart et år siden i bryllupsgave fra søstrene) og to Lucie Kaas figurer: en lille elefant og en lille spurv. Nu har jeg så fundet ud af, at den lille spurv er kommet i to nye størrelser - mellem og stor (surprise). Jeg har desværre ikke noget billede af dem alle tre sammen, men her er af lille og mellem, beklager kvaliteten.


Så nu er der altså kommet lidt ekstra på min ønskeseddel. Den store koster 1299 bobs, så tror den kommer til at stå på ønskesedlen længe, for der er mange andre små trædyr, som også gerne måtte få plads på min hylde. De skal jo have et godt hjem, de små.

/Britt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar