mandag den 30. september 2013

Alt godt kommer til den der venter

Mit første indlæg her var om ting jeg drømmer om til hjemmet, og selv om jeg kun fik berørt et absolut minimum af alle de skønne genstande, som kan købes rundt omkring i landet. En af de ting, som jeg havde kastet mit blik på, var den skønne Strandmon øreklapstol fra IKEA, og gæt engang! Nu står den i min stue!

Som med de fleste andre ting i mit hjem, var stolen et resultat af forhandlinger. Min kat nummer to for eksempel fik jeg lov at anskaffe, fordi gemalen til gengæld fik lov at anskaffe et ekstra TV. Den front er jeg forresten lidt bagud på, for vi har fire fjernsyn, men kun to katte ...

Anyway: Gemalen tog motorcykelkørekort her til sommer, men havde egentlig ingen planer til at starte med om, at han skulle have en motorcykel. Men da kortet først kom i hus, var det alligevel lidt svært at overskue at skulle ud at låne en motorcykel hver gang lysten til en køretur meldte sig (og det er tit). Resultatet blev, at to dage efter kortet var i hus, ringede han til mig og fortalte, at han var kommet til at købe motorcykel. Ingen stor overraskelse der. Overraskelsen kom først, da jeg sagde, at så måtte det være meget fair, at jeg fik min lænestol, og han uden (særlig meget) tøven gav mig ret. Så var det af sted til IKEA med os! Og så fik jeg oven i købet fodskamlen med.

Kattedyrene var noget skeptiske, som de er overfor alt nyt, men man er vel en kat. Hvis man får en fin katteseng forærende, så er der intet, der er mere uinteressant, men når ens madmor får en ny lænestol, så må det bestemt være med det formål, at katten skal sove i den. Hvilket resulterer i, at stolen oftest fremstår sådan her:
Jeg tænker, at jeg vil have et lille bord ved siden af, gerne gult, grønt eller lilla eller en anden farve, der matcher tæppet, som man kan skimte under missekatten. Og så skal der stå en lampe, så man kan sidde og læse der og få tiden til at gå, hvis man sidder med en sovende baby i armene på et tidspunkt. Men lige netop babysagen gør, at det måske nok har lidt udsigter, for selv om vi får usandsynligt mange ting forærende eller til foræringspris, så er der stadig ting, der skal købes ind til sådan en størrelse. Lige for tiden er vi også ved at lave nyt badeværelse, og det koster jo også penge ...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar