søndag den 28. december 2014

Juletræet med sin pynt


Ja, det er første gang jeg nogensinde har mit helt eget juletræ. Først boede jeg hjemme, derefter meget småt,  og endeligt holdt jeg altid jul(eferie) væk hjemmefra, og derfor kunne det ikke betale sig at have et juletræ.

Nu bor jeg tilpas stort og så tæt på at jeg er hjemme hos mig selv i julen at jeg var i Bauhaus og købe mit allerførste juletræ - et lille et på en meters penge. Jeg måtte gå hjem, for det er ret uhåndterligt at have med på cykel.

Jeg er vild med julekugler og har samlet i flere år. Gerne nogle med godt med farver på, men også nogle af dem fra Holmegård og nogle der er forholdsvist enkle. De har nu fået et sted at hænge - nogle af dem i hvert fald.

På et juletræ skal der jo også lys, og sådan nogle skal jo sidde fast. Der er så mange skønne samleserier med lysholdere at det er svært at vælge, og derfor købte jeg nogle helt enkle sorte balancelysholdere og nogle med klemmer på.



Begge slags fik så en omgang med spraylim og et dyp i glimmerbøtterne, og nu er de ret sjove, synes jeg, og kan i hvert fald sagten bruges indtil jeg eventuelt finder ud af hvad jeg hellere vil have.





Særligt tilfreds er jeg med balancelysholderne.

Jeg måtte desværre konstatere at jeg ikke har et eneste flethjerte, selvom jeg virkelig har lavet mange af dem i tidens løb - bare til alle mulige andre. Anden juledag fik jeg så lavet nogle til søster Anne, der viste sig kun at have fars gamle gulnede flethjerter. Mig selv skal jeg også nok få lavet til her i ferien.

- Line

Ingen kommentarer:

Send en kommentar