mandag den 29. december 2014

My little Pony

Britt har delt de hæklede My Little Ponyer med mig i Pinterest, med en henvisning til Musen. Jeg havde selv set dem inden, og jeg synes de er smaddersøde.

Musen skulle i år have Det Lille Hus i den Store Skov i julegave - den fik jeg selv da jeg var lille og var vildt glad for den. Den er en af de første bøger jeg selv har læst fra ende til anden, hvis ikke dén første. Det samme er den for Britt. Sikkert fordi vi ikke kunne vente på at mor eller far læste den færdig (de var ikke helt så gode til at huske godnathistorien som Anne og hendes mand er, men vi er da blevet læsende væsener alligevel.) 

Da så Loppen ville få både Anna og Elsa-toddler dukkerne (en af mig, og en af moster Britt, onkel Jacob og Lillefisen), syntes jeg faktisk at Musen også skulle have noget legetøj af mig; hun fik masser af legetøj, selvfølgelig.


Så jeg gik i gang med en pony den 21. En kort overgang troede jeg at den skulle være en nissegave til enten Musen eller Loppen når de skulle sove hos mig natten til lillejuleaften. Det nåede jeg dog ikke. I stedet kom nissen med puslespil, og han dryssede nissesne på gulvet da han var inde! Musen kunne ikke helt greje den, for sneen smeltede ikke, men det føltes heller ikke helt som mel. 

Jeg spurgte Musen hvordan hendes drømmepony så ud. Den skulle være lilla med regnbuet hår, men eftersom jeg var i gang med en lyserød pony, blev den ikke lilla.

Den fik heller ikke noget cutie mark. Sådan en moster som mig kan jo ikke vide hvordan sådan en pony er, i stedet fik Maja lov at bestemme. Og ak og ve! Regnbueballoner, fordi ponyen er halvsøster til Rainbow Dash og Pinkie Pie! 



Jeg synes at halsen blev lidt underlig, og bagbenene lidt for lange, men alt i alt er den meget fin, og for et første forsøg helt ok. Næste gang skal jeg bare sørge for at strække det så meget ud som jeg kan, når jeg monterer hals og ben.

- Line

Ingen kommentarer:

Send en kommentar