lørdag den 24. januar 2015

Rust og cement


Man kan nærmest ikke få for mange grydelapper, vel? To sæt er i hvert fald ikke for meget, for de skal jo vaskes en gang imellem.
Derfor har vores stedfar bedt mig – flere gange – om jeg ville lave et sæt mere til ham. Og selvfølgelig vil jeg da det! Der var bare lige nogle ting der skulle laves færdig først.

Nu har jeg jo prøvet at hakke, så jeg har selv kreeret disse jord og beton- inspirerede lapper. De er hakket i dobbelt Oline- garn fra Stof2000 i rustrød og cementgrå.

Jeg har slået 36 luftmasker op og hakket 28 rækker á 35 masker.
Derefter 3 rækker af 32 m (hvor jeg altså bare har vendt tre masker tidligere end på de første 28 rækker.)

Efter den sidste række skiftes til grå, og der hækles en fm i hver maske indtil hjørnet, 6 lm og derefter fortsættes med fm hele vejen rundt – dog med 3 m i hjørnerne.
Anden omgang hækles med km i hver fm, bortset fra at der i hanken hækles 10 fm. Luk af efter anden omgang.


Arbejdet ruller! så jeg måtte lige skylle dem op og lade dem tørre en gang inden stedfar fik dem i går.
Anmeldelsen lød på at de tager varmen som de skal, og de har en god størrelse. Og det er jo i bund og grund det som en grydelap skal.

Her kan man så se på nært hold hvordan retsiden ser ud:
 


Og hvordan vrangsiden ser ud (selvom Anne mente at det lignede ret mere):
- Line

Ingen kommentarer:

Send en kommentar